Sobota, 4 prosince, 2021

/

Těchto 5 kabrioletů se zimy nezalekne

Jezdit jedním autem po celý rok, zvláště pokud je něčím zajímavé je super. Takový kabiolet je výbornou kombinací svobody s otevřenou střechou a překrytí při dešti. Ale v zimě může právě látková střecha trochu trpět, proto někteří výrobci nabízejí i možnost pevné střechy.

Určitě byly pokusy už v minulosti, když Peugeot schoval celou střechu do kufru jako jeden pevný blok, ale skládací pevnou střechu v současné produkci nastolil Mercedes-Benz se svým modelem SLK. I pokud nebyl první, tak přispěl výraznou měrou ke popularitě tohoto řešení. My jsme vybrali 5 otevřených modelů z nabídky Autobazar.EU, které mají právě pevnou skládací střechu. Stanovili jsme si limit 17 500 eur. Který byste zvolili vy?

  1. BMW Z4

Jedna jediná generace modelu byla deviantům, jelikož neměla látkovou střechu. A proto je právě minulá generace Z4 celoročním vozem zcela bez jakýchkoliv námitek. Auto je však dvoumístné, což znamená, že má pěkné proporce, neboť střecha nemusí být velká jako při čtyřmístném voze. Dokonce se dá říci, že právě Z4 vypadá pěkně bez ohledu na to, zda má střechu staženou či nataženou.

Tento kus v ojedinělé modré barvě s bledým interiérem působí aktuální i přesto, že už má 10 let. Pod kapotou mu pracuje řadový šestiválec o objemu tři litry a výkonem 190 kW (258 k). Samozřejmě, pohání zadní nápravu a motor v tomto případě spolupracuje s automatickou šestistupňovou převodovkou, kterou vyrábí ZF.

  1. Volvo C70

Původní Volvo C70 bylo jako kupé a jako kabriolet, to však bylo v první generaci modelu. Druhá a poslední představila nový koncept obou karoserií v jednom. Kupé-kabrio neslo prvky vizáže, které měly ostatní auta automobilky, nejdříve se podobalo na S40 a V50 a po faceliftu si převzalo tvář z menšího hatchbakcu C30.

Černý kousek je po faceliftu, což je zřejmé podle předních velkých světel. I když ho pohání naftový dvoulitr, tak je zajímavým kouskem, protože takovou barevnou kombinaci hodně C70 nemělo. Červený interiér v černé karoserii vypadá pěkně. Dokonce tento motor dokáže, při správné péči, dosahovat docela slušné nájezdy.

  1. Mercedes-Benz SL 350

První generace SL, která měla pevnou střechu je právě tato s kulatými světly vpředu. Tedy s propojenými elipsami, pokud chceme být přesní. Tento vzhled jasně určuje zařazení do konkrétní etapy designu Mercedesů. Začátek tisíciletí jako vyšitý.

Na pohon zvoleného kusu není pod kapotou osmiválec, ale menší motor V6 o objemu 3,5 litru a atmosférickým plněním. Avšak stále má 180 kW (245 k). Motor spolupracuje s pětistupňovým manuálem. A nyní zásadní otázka, proč tedy chtít V8? Asi kvůli zvuku. Ale pokud má auto sloužit na výlety a klidně i pomaleji jízdu, tak je dobrá i 350-tka. Navíc tu je vhodně zvolená kombinace černé metalické barvy, bledého krémového interiéru a balíku doplňků AMG.

  1. Mercedes-Benz 300SL-24

Znovu SL? Jasné, neboť tento model na to jde úplně jinou cestou. Pokud tedy nebudeme brát v úvahu, že můž přijít rezivění, tak tyto SL-ká, konkrétně R129, měli ve výbavě kromě plátěné střechy i hardtop. Toto auto už zanedlouho může aspirovat na veteránské značky.

Model z roku 1992 je očividně americká verze kvůli směrovku s výranzým oranžovým prvkem. Běžně bývaly směrovky čiré, i když na začátku výroby v roce 1989 byly ještě celé oranžové. V případě tohoto konkrétního kusu je asi vhodné zamyslet se nad sestavením auta do původního stavu. Bílé lišty v interiéru určitě sériové nebyly a disky, ať se hodí jakkoliv, také nejsou původní. Avšak stále auto vypadá, že je v dobrém stavu. Pohon zajišťuje řadový šestiválec, který měl vyšší výkon 170 kW (231 k).

  1. Peugeot 308 CC

Peugeot byl také jedním z těch, díky komu se podařilo dostat pevnou skládací střechu tam, kde je teď. O té minulosti již netřeba říkat, ale nyní je zásadnější model 206 CC, který nabídl za relativně přijatelnou částku roadster s takovým řešením. Právě 308 CC je nejnovější a na dlouho poslední z těchto otevřených modelů.

Tvary 308 CC by se daly nazvat trochu dispropočnými, kde předek je krátký a zadek příliš dlouhý. Může za to přesně potřeba velkého prostoru na složení velké střechy. Tento kabriolet je těsně před faceliftem s většími předními světly. Pohání ho téměř stejný naftový dvoulitr i Volvo výše.